| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
نشانههایی که ثابت میکند در مدیریت شکست خوردهاید!
1- دائما از کوره در میروید.
2- همیشه دستکم یک کارمند هست که در خطر اخراج شدن است.
3- وقتی مشکلی پیش میآید، اولین سوالی که به ذهنتان میرسد این است: «چه کسی خرابکاری کرده؟»
4- ایدههای خوبی از اعضای تیمتان میشنوید اما میترسید این ایدهها را با مدیریت مطرح کنید و او خوشش نیاید.
5- دائم درگیر این هستید که خوب به نظر بیایید.
6- اصطلاحا آمار همه مدیران را دارید و میدانید چه کسی با مدیران ارشد میانه خوبی دارد و چه کسی ندارد.
7- وقتی از کارتان خسته میشوید، معمولا دلیلش این است که یکی از کارکنان نتوانسته انتظاراتتان را برآورده کند. تکتک تخلفات و اشتباهات کارکنان را به دقت زیر نظر دارید.
8- دقیقا از نقاط قوت و نیازهای آموزشی اعضای تیمتان خبر دارید، اما هنوز نمیدانید خودتان چه کم و کاستیهایی دارید.
9- همیشه به کارکنانتان میگویید: «این تصمیم بر عهده من نیست. از دست من خارج است.»
به نظر شما، قدردانی از کارکنان لزومی ندارد. به هر حال آنها دارند بابت کارشان پول میگیرند.
مدیران ضعیف از اینکه خود واقعیشان را در محیط کار بروز دهند میترسند. آنها حرف دلشان را نمیزنند. یکسری قوانین از پیش تعیین شده مدیریت را روخوانی میکنند. وقتی اشتباهی پیش میآید، آنها تقصیر را گردن کارکنان میاندازند تا وجههشان تخریب نشود.
ولی نمی دانند که اگر کارکنان کارشان را درست انجام میدهند، این موفقیت مدیر هم است، و اگر خطا میکنند، این شکست مدیریت است.
اما همیشه راههایی هست که مدیران از ترس بیرون بیایند و اعتماد را یاد بگیرند:
▪️برای بحران بعدی آماده باشید. آماده باشید که بگویید: «مشکلی نیست. درستش میکنیم.» به دنبال مقصر نگردید. در یک محیط مبتنی بر اعتماد، سرزنش و تحقیر هیچ جایی ندارد.
▪️اگر کارمندان سنگ تمام میگذارند، تلاشهایشان را ببینید. قدردانی کنید، حتی بابت چیزهای کوچک.
▪️ترسهایتان را بشناسید. همه ما دچار ترس میشویم. وقتش است که به آن اقرار کنیم. وقتی دچار ترس هستید، فورا واکنش نشان ندهید. نفس عمیق بکشید و در ساختمان قدم بزنید. ۱۵۰ سال دیگر، همه ما مردهایم. آیا بحران امروز واقعا اهمیت دارد؟ چه کسی از سرزنش کردن کارمند نفع میبرد؟ هیچکس!
▪️حتما چیزهایی هست که میترسید به مدیرانتان بگویید. لیستی از آن تهیه کنید. دقت کنید که روراست بودن در محیط کار و افشای حقایق کار آسانی نیست.
◀️ وقتی حرفهای میشویم که نسبت به احساسات و واکنشهایمان در شرایط استرسزا آگاه باشیم. به تاثیر ترس در محیط کار خود، اعضای تیم و بدنتان دقت کنید تا هر روز قویتر از دیروز شوید.
منبع: Forbes
کانال تلگرامی عشق پول،دنیای تجارت کلیک کنید